فواید سی‌بی‌دی برای دوندگان حرفه‌ای

    فواید سی‌بی‌دی برای دوندگان حرفه‌ای

    دوندگان حرفه‌ای (Professional runners) بیش از ورزشکاران رشته‌های دیگر در معرض فشار‌های عضلانی پا هستند. آسیب‌های ناشی از تمرینات استقامتی یا سرعتی گاهی دوندگان حرفه‌ای را از ادامه تمرین‌های منظم بازمی‌دارد. یکی از بهترین راه‌حل‌های رفع اسپاسم و گرفتگی‌های ماهیچه‌های پا، استفاده از محصولات حاوی سی‌بی‌دی است. سی‌بی‌دی مخفف واژه کانابیدیول است که از گیاه شاهدانه استخراج می‌شود و ترکیب بسیار مؤثری برای تسکین دردهای عضلانی به‌شمار می‌رود. «لوسیون کنورت پرو» اولین محصول موضعی ایرانی حاوی سی‌بی‌دی مناسب دوندگان حرفه‌ای است. این لوسیون به بهبود درد و گرفتگی‌های عضلانی و در نتیجه تداوم انجام تمرینات ورزشی کمک بسیار زیادی می‌کند. در این مطلب، به بررسی فواید سی‌بی‌دی برای دوندگان حرفه‌ای می‌پردازیم.

    اثرات سی‌بی‌دی بر دوندگان حرفه‌ای

    مطالعات علمی متعددی در سال‌های اخیر اثرات ضدالتهابی و ضددردی کانابیدیول (Cannabidiol) یا به‌اختصار سی‌بی‌دی (CBD) را اثبات کرده‌اند. اندوکانابینوئید یکی از سیستم‌های تأثیرگذار بدن انسان محسوب می‌شود که یکی از عملکردهای آن، کنترل و تنظیم بروز درد و التهاب در بدن است. سی‌بی‌دی که یکی از ترکیبات موجود در گیاه شاهدانه است، با اثر بر گیرنده‌های اندوکانابینوئید بدن باعث کاهش التهاب و تسکین درد می‌شود. به‌همین دلیل سی‌بی‌دی در رفع درد و گرفتگی عضلات پا پس از دویدن بسیار مؤثر است.

    دو یکی از عمومی‌ترین ورزش‌های جهان است و سالانه مسابقات فراوانی میان دوندگان حرفه‌ای و آماتور برگزار می‌شود
    دو یکی از عمومی‌ترین ورزش‌های جهان است و سالانه مسابقات فراوانی میان دوندگان حرفه‌ای و آماتور برگزار می‌شود

    در زمینه تأثیر موضعی سی‌بی‌دی مطالعات متعددی انجام شده است. بررسی‌های تخصصی نشان داده‌اند این ماده در کاهش انواع دردهای مفاصل، استخوان‌ها و عضلات بسیار مؤثر است و استفاده از آن ایمن محسوب می‌شود. بنابراین، محصولات حاوی سی‌بی‌دی راهکار مؤثر و جدیدی برای رفع اسپاسم عضلات پای دوندگان حرفه‌ای به‌شمار می‌روند.

    فواید سی‌بی‌دی برای دوندگان حرفه‌ای

    ورزش دو (Running) با تمرین‌های سرعتی و استقامتی گوناگونی همراه است. گرفتگی‌ها و دردهای عضلانی ناشی از دویدن دلایل گوناگونی دارد. یکی از اصلی‌ترین دلایل، فشار بیش از حد بر ماهیچه‌های پا طی تمرین است. بسیاری از دوندگان حرفه‌ای ممکن است پس از انجام تمرین‌های سنگین دچار گرفتگی‌های ناخواسته عضلات شوند. این دردها گاهی بیش از آنچه انتظار می‌رود، طول می‌کشد و باعث اختلال در برنامه تمرینی ورزشکاران می‌شود. سی‌بی‌دی این نوع دردها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. التیام درد عضلات و رفع اسپاسم آن‌ها سبب می‌شود دوندگان حرفه‌ای بتوانند در مسابقات متعددی حاضر شوند و عملکرد مطلوبی داشته باشند.

    مزایای سی‌بی‌دی برای دوندگان حرفه‌ای

    سی‌بی‌دی با اثرات سودمندی که بر عضلات و مفاصل پا دارد، گرفتگی و اسپاسم را به‌سرعت از بین می‌برد. زندگی حرفه‌ای بسیاری از دوندگان  با استفاده از این ماده دگرگون شده و کیفیت تمرینات آن‌ها بهبود یافته است. اثرات سی‌بی‌دی برای استفاده دوندگان عبارت‌اند از:

    • بهبود عملکرد دوندگان حرفه‌ای در تمرینات
    • رفع سریع اسپاسم و گرفتگی عضلات پا
    • تسکین درد‌های ناشی از فشار زیاد بر عضلات
    • تسکین دردهای ناشی از آسیب‌های ورزشی
    • کاهش التهاب عضلات پس از گذراندن دوره ریکاوری
    • افزایش کیفیت حضور دوندگان در مسابقات حرفه‌ای

    کنورت پرو، مناسب دوندگان حرفه‌ای

    لوسیون التیام درد کنورت پرو یکی از محصولات موضعی اثربخش برای تسکین درد‌های عضلانی دوندگان حرفه‌ای در ایران است. این لوسیون با استفاده از سی‌بی‌دی خالص در کنار سایر ترکیبات مؤثر بر کاهش درد و اسپاسم عضلات پا، یکی از گزینه‌های مناسب برای ریکاوری دوندگان حرفه‌ای و ورزشکارانی است که در معرض فشار‌های شدید عضلانی هستند. لوسیون کنورت پرو علاوه‌بر سی‌بی‌دی، حاوی عصاره فلفل قرمز، منتول و کامفر است.

    گرفتگی و اسپاسم امری رایج در مسابقات دو است و تیم‌های حرفه‌ای معمولاً برای چنین حوادثی لوسیون‌های ضد درد با خود به همراه می‌برند.
    گرفتگی و اسپاسم امری رایج در مسابقات دو است و تیم‌های حرفه‌ای معمولاً برای چنین حوادثی لوسیون‌های ضد درد با خود به همراه می‌برند.

    این ترکیبات در کنار هم، یک محصول موضعی تأثیرگذار ضددرد را برای تسکین دردهای حاد عضلانی به ارمغان آورده‌اند. این ترکیبات علاوه‌بر تأثیرات ضددرد، باعث کاهش التهاب محل آسیب‌دیده می‌شوند.

    عوارض سی‌بی‌دی بر دوندگان حرفه‌ای

    در حال حاضر، لوسیون التیام درد کنورت پرو تنها محصول موضعی حاوی سی‌بی‌دی دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران برای ورزشکاران است. سی‌بی‌دی به‌کاررفته در این محصول خلوص بسیار زیادی دارد. سی‌بی‌دی برخلاف دیگر موادی که از گیاه شاهدانه استخراج می‌شوند، هیچ نوع اثر محرکی بر مغز ندارد و به‌هیچ‌وجه توهم‌زا نیست.

    استفاده مؤثر دوندگان حرفه‌ای از سی‌بی‌دی

    لوسیون التیام درد کنورت پرو را بسته به میزان و شدت دردهای عضلانی می‌توان سه تا چهار مرتبه در روز استفاده کرد. سی‌بی‌دی یکی از مواد مؤثر در محصولات موضعی ورزشی است که روند بهبود آسیب‌های ورزشی را سرعت می‌بخشد. همچنین این ترکیب به‌طور گسترده در بهبود گرفتگی، کوفتگی و اسپاسم‌های عضلانی ورزشکاران به‌کار می‌رود.

    یکی از فواید سی‌بی‌دی برای دوندگان حرفه‌ای بازگشت سریع ورزشکار به جریان مسابقه یا زندگی روزمره است
    یکی از فواید سی‌بی‌دی برای دوندگان حرفه‌ای بازگشت سریع ورزشکار به جریان مسابقه یا زندگی روزمره است

    سی‌بی‌دی التیام‌بخش و تسکین‌دهنده دردهای ناشی از تمرین‌های سنگین، سرعتی و استقامتی است و عملکرد فیزیکی دوندگان حرفه‌ای را بسیار بهبود می‌دهد. لوسیون کنورت پرو به دوندگان امکان می‌دهد در حرفه خود پیشرفت کنند و اختلالات کمتری در تمرین‌های آن‌ها به‌وجود بیاید.

     

    [منبع: مقالۀ «سی‌بی‌دی برای ورزشکاران»]

     

    سوالات متداول فواید سی‌بی‌دی برای دوندگان حرفه‌ای

    مهم‌ترین مزایای سی‌بی‌دی برای دوندگان چیست؟

    کانابیدیول یا به‌اختصار «سی‌بی‌دی» تسکین‌دهنده دردهای عضلانی ناشی از تمرین‌های سنگین ورزشی است و عملکرد فیزیکی دوندگان حرفه‌ای را به میزان قابل توجهی بهبود می‌دهد. همچنین این ماده با کاهش التهاب محل آسیب‌دیده، روند بهبود آسیب‌های ورزشی را سرعت می‌بخشد.

    سی‌بی‌دی چه عوارضی برای دوندگان حرفه‌ای دارد؟

    استفاده از دوز مناسب سی‌بی‌دی ایمن است و عارضه جانبی جدی‌ای برای دوندگان حرفه‌ای ندارد. سی‌بی‌دی برخلاف دیگر موادی که از گیاه شاهدانه استخراج می‌شوند، هیچ نوع اثر محرکی بر مغز ندارد و به‌هیچ‌وجه توهم‌زا نیست.

    برچسب‌ها:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *