سی بی دی و یوگا

    سی بی دی و یوگا

    یوگا (Yoga) مجموعه‌ای از فعالیت‌های جسمی، ذهنی و معنوی است که در هند باستان پدید آمد. حرکات بدنی یوگا تأثیر بسیار زیادی بر سلامت جسم و ذهن انسان دارد. یوگا به‌عنوان ورزش سبب بهبود کشسانی ماهیچه‌ها و تعادل انسان می‌شود. همچنین تمرینات یوگا که اغلب با تمرینات تنفسی همراه است، موجب کاهش اضطراب و استرس می‌شود. در زبان سانسکریت، به مردان یوگاکار «یوگی» و به زنان یوگاکار «یوگینی» گفته می‌شود. یوگاکاران حرفه‌ای بیش از ورزشکاران رشته‌های دیگر در معرض فشارهای عضلانی ناشی از کشش عضلات هستند. یکی از بهترین راه‌حل‌های شناخته‌شده برای رفع اسپاسم و گرفتگی‌های ماهیچه‌ها پس از یوگا، استفاده از محصولات حاوی سی بی دی است (استفاده از سی بی دی و یوگا در کنار یکدیگر). سی بی دی مخفف واژه کانابیدیول است که از گیاه کانابیس استخراج می‌شود و ترکیبی بسیار مؤثر و ایمن برای تسکین دردهای عضلانی به‌شمار می‌رود. در این نوشته، تأثیر سی بی دی و یوگا بر یکدیگر بررسی می‌شود.

    فواید سی بی دی برای یوگا

    مطالعات علمی متعددی در سال‌های اخیر اثرات ضدالتهابی کانابیدیول (Cannabidiol) یا به‌اختصار سی بی دی (CBD) را اثبات کرده‌اند. این ماده که یکی از ترکیبات موجود در گیاه کانابیس است، با اثر بر گیرنده‌های کانابینوئید بدن باعث کاهش التهاب‌ها و دردهای عضلانی می‌شود. اندوکانابینوئید یکی از سیستم‌های مهم بدن است که بسیاری از عملکردهای حیاتی انسان ازجمله بروز درد را کنترل می‌کند. سی بی دی در رفع گرفتگی عضلات پس از یوگا بسیار مؤثر است.

    در سال‌های اخیر یوگا به عنوان ورزش دنیای مدرن برای رسیدن به آرامش مورد استقبال بالایی قرار گرفته است
    در سال‌های اخیر یوگا به عنوان ورزش دنیای مدرن برای رسیدن به آرامش مورد استقبال بالایی قرار گرفته است

    درباره تأثیر موضعی سی بی دی و بی‌خطر بودن مصرف آن مطالعات متعددی انجام شده است. بررسی‌های تخصصی نشان داده‌اند این ماده در کاهش دردهای مفاصل، استخوان‌ها و عضلات بسیار مؤثر است و استفاده از آن ایمن محسوب می‌شود. بنابراین، محصولات حاوی سی بی دی جزء مؤثرترین و جدیدترین راهکار‌ها برای رفع اسپاسم عضلات یوگاکاران حرفه‌ای به‌شمار می‌رود.

    اثرات سی بی دی بر یوگاکاران حرفه‌ای

    گرفتگی‌ها و دردهای عضلانی ناشی از یوگا دلایل گوناگونی دارد. یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، کشش بیش از حد ماهیچه‌ها طی تمرینات است. بسیاری از یوگاکاران حرفه‌ای ممکن است پس از انجام تمرین‌های سنگین، ناخواسته دچار گرفتگی‌های عضلات شوند. این دردها گاهی بیش از آنچه انتظار می‌رود طول می‌کشد و باعث اختلال در برنامه تمرینی آن‌ها می‌شود. سی بی دی این نوع دردها را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد. التیام درد عضلات و رفع اسپاسم آن‌ها سبب می‌شود یوگاکاران حرفه‌ای بتوانند تمرینات خود را به‌صورت منظم ادامه دهند و عملکرد مطلوبی داشته باشند.

    مزایای سی بی دی برای یوگاکاران حرفه‌ای

    سی بی دی با اثرات سودمندی که بر عضلات بدن دارد، گرفتگی و اسپاسم را به‌سرعت از بین می‌برد. زندگی حرفه‌ای بسیاری از افرادی که یوگا کار می‌کنند، با استفاده از این ماده دگرگون شده و کیفیت تمرینات آن‌ها افزایش چشمگیری یافته است.

    سی بی دی اثرات زیر را بر یوگاکاران حرفه‌ای دارد:

    • افزایش کیفیت تمرینات یوگاکاران حرفه‌ای
    • رفع اسپاسم و گرفتگی عضلات
    • تسکین درد‌های ناشی از فشار زیاد بر عضلات
    • تسکین دردهای ناشی از آسیب‌های ناخواسته
    • کاهش التهاب ایجاد شده در عضلات

    کنورت پرو، سی بی دی مخصوص ریکاوری پس از یوگا

    «کنورت پرو» یکی از اثربخش‌ترین محصولات موضعی برای تسکین درد‌های عضلانی یوگاکاران حرفه‌ای در ایران است. این ژل با استفاده از سی بی دی با خلوص بسیار زیاد در کنار سایر ترکیبات مؤثر بر کاهش درد و اسپاسم حاد عضلات، بهترین گزینه برای تجدید قوا و بهبود فعالیت یوگاکارانی است که در معرض فشار‌های شدید عضلانی قرار گرفته‌اند.

    سی بی دی و یوگا از جهات مختلف از جمله نهاد درمانگری طبیعی به جای استفاده از محصولات و درمان‌های شیمیایی مورد توجه هستند
    سی بی دی و یوگا از جهات مختلف از جمله نهاد درمانگری طبیعی به جای استفاده از محصولات و درمان‌های شیمیایی مورد توجه هستند

    ژل کنورت پرو علاوه‌بر سی بی دی، حاوی عصاره فلفل قرمز، منتول و کامفر است. این ترکیبات در کنار هم، اثربخش‌ترین فراورده موضعی ضددرد را برای تسکین دردهای حاد عضلانی به ارمغان آورده‌اند. این ترکیبات علاوه‌بر تأثیرات ضددرد، باعث کاهش التهاب در محل آسیب‌دیده می‌شوند.

    عوارض سی بی دی بر یوگاکاران

    در حال حاضر، محصولات برند کنورت تنها محصولات حاوی سی بی دی موضعی و دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران هستند. سی بی دی به‌کاررفته در این محصولات کاملاً گیاهی است و خلوص بسیار زیادی دارد. سی بی دی برخلاف دیگر موادی که از گیاه کانابیس استخراج می‌شوند، هیچ نوع اثر محرکی بر مغز ندارد و به‌هیچ‌وجه توهم‌زا نیست.

    استفاده مؤثر از سی بی دی در یوگا

    محصولات موضعی حاوی سی بی دی را بسته به میزان و شدت دردهای عضلانی می‌توان تا چندین مرتبه در روز استفاده کرد. سی بی دی یکی از مواد مؤثر در محصولات موضعی ورزشی است که روند بهبود آسیب‌های ورزشی به‌ویژه در عضلات را سرعت می‌بخشد. همچنین این ترکیب به‌طور گسترده در درمان گرفتگی، کوفتگی و اسپاسم‌های عضلانی در میان یوگاکاران حرفه‌ای استفاده می‌شود. سی بی دی التیام‌بخش و تسکین‌دهنده دردهای ناشی از تمرین‌های سنگین یوگا است و عملکرد یوگاکاران حرفه‌ای را بسیار بهبود می‌دهد. ژل کنورت پرو به علاقه‌مندان به یوگا امکان می‌دهد در مسیر خود پیشرفت کنند و اختلالی در تمرین‌های آن‌ها به وجود نیاید.

    منبع:

    مقاله «سی بی دی برای ورزشکاران» منتشرشده در سایت هلث‌لاین

    سوالات متداول سی بی دی و یوگا

    سی بی دی چه عوارضی برای یوگاکاران دارد؟

    سی بی دی هیچ نوع اثر محرکی بر مغز ندارد و به‌هیچ‌وجه توهم‌زا نیست. استفاده از دوز مناسب سی بی دی موضعی عارضه جانبی جدی و خطری برای یوگاکاران ندارد.

    آیا سی بی دی موجب بهبود تمرینات یوگا می‌شود؟

    کانابیدیول یا به‌اختصار «سی بی دی» تسکین‌دهنده دردهای عضلانی ناشی از کشش‌های پرفشار است. این ماده با کاهش التهاب محل آسیب‌دیده، روند بهبود آسیب‌های ورزشی را سرعت می‌بخشد و عملکرد فیزیکی یوگاکاران حرفه‌ای را به میزان بسیار زیادی بهبود می‌دهد.

    برچسب‌ها:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *