درمان اسکار پوستی با سی‌بی‌دی

    درمان اسکار پوستی با سی‌بی‌دی

    تشکیل اسکار پوستی بخشی از روند طبیعی درمان پس از ایجاد زخم است. زمانی که لایه‌های زیرین پوست آسیب می‌بیند، بدن برای ترمیم آن، بافت ضخیمی را روی محل زخم تشکیل می‌دهد تا بافت آسیب‌دیده بتواند به بخش سالم پوست متصل شود. اسکار پوستی یا جای زخم طی این فرایند روی پوست ایجاد می‌شود. اسکارهای پوستیِ سطحی و خفیف معمولاً در زمان کوتاهی از بین می‌روند، اما رفع اسکارهای پوستی عمیق‌تر تنها با استفاده از گزینه‌های درمانی ترمیم‌کننده اسکار امکان‌پذیر خواهد بود. اسکار پوستی علاوه‌بر ایجاد نشانه‌های ناخوشایند ظاهری، ممکن است اثرات نامطلوب روانی و اجتماعی زیادی نظیر کاهش اعتمادبه‌نفس و گوشه‌گیری برای فرد ایجاد کند. براساس مطالعات انجام‌شده در جهان، استفاده از سی‌بی‌دی پتانسیل زیادی در بهبود اسکار پوستی دارد که در این مقاله درمان اسکار پوستی با سی‌بی‌دی را بررسی خواهد شد.

    نقش سی‌بی‌دی در درمان اسکار پوستی

    کانابیدیول (Cannabidiol) یا همان سی‌بی‌دی (CBD) یکی از ترکیبات منحصربه‌فرد موجود در گیاه شاهدانه است. استفاده از سی‌بی‌دی در بخش‌های مختلف حوزه سلامت پوست و به‌ویژه درمان اسکارهای پوستی در سراسر دنیا رو به گسترش است. سی‌بی‌دی خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و با تنظیم تولید کلاژن، باعث ترمیم سریع پوست و اسکارهای پوستی می‌شود.

    تأثیر سی‌بی‌دی در بهبود اسکار پوستی

    جای زخم ناشی از انواع عمل‌های جراحی، سوختگی‌ها و جراحات‌ گاهی اشخاص را با مشکلات بسیار زیاد و طولانی‌مدتی مواجه می‌کند. استفاده از محصولی مؤثر و ایمن افراد را قادر می‌سازد که به‌سرعت از عوارض اسکار پوستی رهایی یابند. در سال‌های اخیر، استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی سی‌بی‌دی یکی از گزینه‌های مؤثر برای درمان اسکار و ترمیم جای زخم‌هاست.

    افراد زیادی از جای زخم‌های قدیمی روی بدن‌شان رنج می‌برند و فکر می‌کنند این زخم‌ها هیچ‌وقت خوب نمی‌شوند
    افراد زیادی از جای زخم‌های قدیمی روی بدن‌شان رنج می‌برند و فکر می‌کنند این زخم‌ها هیچ‌وقت خوب نمی‌شوند

    کرم کنورت فِید اولترا (Canvert® Fade Ultra) اولین و تنها محصول موضعی حاوی سی‌بی‌دی در ایران و دارای مجوز از سازمان غذا و دارو برای ترمیم اسکار پوستی است. این محصول علاوه‌بر سی‌بی‌دی، دارای بیش از 20 ترکیب مؤثر دیگر برای بهبود اسکارهای پوستی است. کرم کنورت فید اولترا با فرمولاسیون نوین و اثربخش خود، در بهینه‌ترین زمان ممکن، باعث بهبود انواع اسکارهای جدید و قدیمی نظیر اسکار مسطح، اسکار هایپرتروفیک و اسکار کلوئید می‌شود. همچنین این محصول بهبوددهنده جای زخم‌های حاصل از سوختگی و جراحی است.

    اثرات درمانی سی‌بی‌دی بر اسکار پوستی

    کرم کنورت فید اولترا اولین محصول حاوی سی‌بی‌دی در ایران برای درمان اسکار پوستی است. سی‌بی‌دی به‌کاررفته در این محصول خلوص بسیار زیادی دارد و به‌واسطه وجود چندین ماده مؤثر در کنار هم، اثرگذاری آن دوچندان است. اثرات کرم حاوی سی‌بی‌دی کنورت فید اولترا عبارت‌اند از:

    بخیه یکی از اسکارهای شناخته شده پوستی است
    بخیه یکی از اسکارهای شناخته شده پوستی است
    • ترمیم و بازسازی انواع اسکار پوستی
    • صاف و کم‌رنگ کردن جای زخم
    • بهبود جای سوختگی روی پوست
    • روشن کردن جای زخم و یکنواخت کردن پوست
    • بهبود جای بخیه روی پوست
    • بهبود اسکارهای پس از جراحی
    • برطرف کردن اسکار ناشی از لیزر روی پوست
    • بهبود ظاهر جای زخم‌های قدیمی
    • بهبود انواع اسکارهای تیره روی پوست
    • کاهش تیرگی اسکارها و یکنواخت‌سازی پوست
    • بهبود اسکارهای مسطح، هایپرتروفیک و کلوئید
    • بازگرداندن زیبایی و سلامت به پوست

    دوز مناسب سی‌بی‌دی برای درمان اسکار پوستی

    دوز سی‌بی‌دی مناسب برای نیازهای گوناگون با یکدیگر متفاوت است. بهترین راه برای اطمینان یافتن از دوز مناسب سی‌بی‌دی برای درمان اسکار پوستی، استفاده از سبد محصولات استاندارد کنورت (Canvert®) است.

    عوارض جانبی مصرف سی‌بی‌دی روی پوست

    استفاده از دوز مناسب سی‌بی‌دی هیچ عوارض جانبی جدی و خطری برای اشخاص ندارد. سی‌بی‌دی برخلاف دیگر موادی که از گیاه شاهدانه استخراج می‌شوند، هیچ اثر محرکی بر مغز ندارد و به‌هیچ‌وجه توهم‌زا نیست. کنورت فید اولترا از سی‌بی‌دی با درصد خلوص بسیار زیاد و کاملاً طبیعی در محصولات خود استفاده می‌کند. بنابراین می‌توانید با خاطری آسوده از این محصول استفاده کنید.

    اثربخشی سی‌بی‌دی در کاهش تیرگی اسکار

    در بین روش‌های متعددی که برای درمان اسکار شناخته شده‌اند، استفاده از کرم‌های موضعی حاوی سی‌بی‌دی روشی غیرتهاجمی، مؤثر و ایمن محسوب می‌شود. کرم ترمیم‌کننده قوی کنورت فید اولترا محصولی موضعی است که با استفاده از سی‌بی‌دی طبیعی در کنار سایر مواد مؤثر، تأثیری چشمگیر در بهبود اسکار پوستی و روشن شدن اسکارهای تیره دارد.

    کرم ترمیم‌کننده قوی کنورت فید اولترا تأثیر زیادی در روشن شدن اسکارهای تیره دارد
    کرم ترمیم‌کننده قوی کنورت فید اولترا تأثیر زیادی در روشن شدن اسکارهای تیره دارد

    کنورت فید اولترا علاوه‌بر سی‌بی‌دی طبیعی، ترکیبات مؤثری همچون دایمتیکون (نوعی پلیمر سیلیکونی)، عصاره آرنیکا، آلانتوئین، پالمیتوئیل تری‌پپتید 1، عصاره پیاز و عصاره کالندولا دارد و درمانی تخصصی برای بهبود انواع اسکار پوستی محسوب می‌شود. این ترکیبات در کنار هم سبب تنظیم کلاژن، رطوبت‌رسانی، کاهش التهاب و کاهش تیرگی اسکار می‌شوند. استفاده از کرم ایرانی کنورت فید اولترا، پوستی یکنواخت و روشن را برای افرادی که اسکار پوستی دارند، به ارمغان می‌آورد.

    نحوه استفاده از کرم ترمیم اسکار کنورت فید اولترا

    مقدار کافی و مناسب از کرم را روی پوست ناحیه مدنظر قرار دهید. سپس آن را به‌صورت دورانی با دست ماساژ دهید تا به‌طور کامل جذب شود. به‌طورکلی، توصیه می‌شود کرم ترمیم‌کننده اسکار کنورت فید اولترا را برای اثربخشی کامل، سه یا چهار مرتبه در روز استفاده کنید.

    ملاحظات مصرف کرم کنورت فید اولترا

    برای آغاز ترمیم اسکار پوستی با کرم کنورت فید اولترا توصیه می‌شود موارد زیر را در نظر داشته باشید:

    استفاده منظم از کرم ترمیم قوی اسکار فید اولترا موجب تنظیم کلاژن، رطوبت‌رسانی، کاهش التهاب و کاهش تیرگی اسکار می‌شود
    استفاده منظم از کرم ترمیم قوی اسکار فید اولترا موجب تنظیم کلاژن، رطوبت‌رسانی، کاهش التهاب و کاهش تیرگی اسکار می‌شود
    1. توصیه می‌شود پیش از مصرف این محصول، مقدار کمی از آن را روی بخشی از پوست قسمت داخلی بازو تست کنید. به این ترتیب می‌توانید اطمینان یابید که هیچ نوع حساسیتی به مواد به‌کاررفته در این کرم ندارید.
    2. از تماس فراورده با چشم‌ها و زخم‌های باز خودداری کنید.
    3. این فراورده در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد.
    4. در صورت ظاهر شدن سوزش یا بثورات، مصرف را قطع و با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.
    5. این فراورده فقط برای استعمال خارجی است.

    سوالات متداول درمان اسکار پوستی با سی‌بی‌دی

    آیا سی‌بی‌دی در درمان اسکار پوستی مؤثر است؟

    بله؛ بر اساس مطالعات علمی انجام‌شده، کانابیدیول یا همان سی‌بی‌دی ماده‌ای مؤثر در درمان اسکار پوستی است. سی‌بی‌دی موضعی خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و با تنظیم کلاژن، سبب ترمیم سریع پوست و اسکارهای پوستی می‌شود.

    مزیت استفاده از سی‌بی‌دی برای ترمیم اسکار چیست؟

    در میان روش‌های متعددی که برای درمان اسکار وجود دارد، استفاده از فراورده‌های موضعی حاوی سی‌بی‌دی، راهی ایمن و مؤثر محسوب می‌شود. کرم کنورت فید اولترا یکی از این محصولات است که با به‌کارگیری سی‌بی‌دی در کنار ترکیبات مؤثر دیگر، اثرگذاری چشمگیری در بهبود اسکار پوستی دارد.

    برچسب‌ها:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *