درمان آکنه با سی بی دی

    درمان آکنه با سی بی دی

    آکنه (جوش) نوعی بیماری پوستی شایع است. افراد زیادی در سراسر دنیا و از تمام رده‌های سنی درگیر آن هستند. ضایعات آکنه زمانی بروز می‌کنند که منافذ پوست در اثر چربی بیش از حد مسدود شوند. آکنه بیشتر در صورت، قفسه سینه و پشت افراد دیده می‌شود. همچنین در فرایند التهابی آکنه، تولید رنگ‌دانه در پوست افزایش می‌یابد که منجر به بروز لک‌های تیره می‌شود. این لک‌ها گاهی تا مدت‌ها پس از رفع آکنه، افراد را آزار می‌دهند. تحقیقات علمی در سال‌های اخیر نشان داده‌اند استفاده موضعی از برخی ترکیبات نظیر کانابیدیول (سی بی دی) در درمان آکنه و بهبود لک‌های تیره پس از آن بسیار اثرگذار است. در این مقاله نحوه درمان آکنه با سی بی دی را بررسی می‌کنیم.

    نقش سی بی دی در درمان آکنه

    کانابیدیول (Cannabidiol) یا به‌اختصار سی بی دی (CBD) یکی از ترکیبات موجود در گیاه شاهدانه است. استفاده از سی بی دی در بخش‌های مختلف حوزه سلامت پوست و به‌ویژه درمان آکنه در سراسر جهان رو به گسترش است. استفاده موضعی از سی بی دی به‌واسطه خصوصیات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی آن، موجب بهبود ضایعات آکنه می‌شود. این ماده همچنین به ترمیم پوست و رفع لک‌های تیره پس از بهبود آکنه نیز کمک ویژه‌ای می‌کند.

    تأثیر سی بی دی در بهبود آکنه

    پوست انسان همواره در معرض بروز آکنه قرار دارد. این پدیده معمولاً از نوجوانی آغاز می‌شود و تا دهه سوم زندگی ادامه پیدا می‌کند. همچنین ممکن است این بیماری پوستی تا سنین بالاتر نیز با اشخاص باقی بماند. استفاده از محصولی متشکل از انواع ترکیبات مؤثر بر آکنه، اشخاص را قادر می‌سازد تا از ضایعات آکنه رهایی یابند. در سال‌های اخیر، محصولات مراقبت از پوست حاوی سی بی دی یکی از مؤثرترین فرمولاسیون‌ها را برای درمان آکنه و رفع لک‌های تیره پس از بهبود آن به ارمغان آورده‌اند.

    سی بی دی با مکانیسم‌های متفاوتی روی پوست های چرب تاثیر می‌گذارد
    سی بی دی با مکانیسم‌های متفاوتی روی پوست های چرب تاثیر می‌گذارد

    در حال حاضر، سرم ضدآکنه کنورت سیلک (Canvert® Silk) تنها محصول موضعی حاوی سی بی دی دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران برای درمان آکنه است. این محصول علاوه‌بر سی بی  دی، غنی از انواع ترکیبات مؤثر در سلامت پوست است. سرم کنورت سیلک با فرمولاسیون نوین خود، انواع ضایعات آکنه و لک‌های باقی‌مانده از آن‌ها را از بین می‌برد. همچنین سبب پیشگیری از ایجاد آکنه می‌شود.

    اثرات درمانی سی‌بی‌دی بر آکنه

    سرم کنورت سیلک نخستین محصول حاوی سی بی دی در ایران برای بهبود آکنه و سلامت پوست است. سی بی دی به‌کاررفته در این محصول خلوص بسیار زیادی دارد و به‌واسطه وجود چند ماده مؤثر در کنار هم، تأثیر آن نیز دوچندان است. اثرات سرم ضدآکنه حاوی سی بی دی کنورت سیلک عبارت‌اند از:

    سرم ضد آکنه کنورت سیلک یکی از معدود محصولات ایرانی برای درمان آکنه با سی بی دی است
    سرم ضد آکنه کنورت سیلک یکی از معدود محصولات ایرانی برای درمان آکنه با سی بی دی است
    • برطرف‌کننده ضایعات خفیف تا متوسط آکنه
    • رفع لک‌های تیره پس از آکنه
    • ترمیم و بازسازی پوست
    • کاهش التهاب‌های پوستی
    • کاهش ترشح چربی پوست (سبوم)
    • کاهش سایز منافذ پوست
    • آب‌رسانی به پوست و لایه‌برداری ملایم
    • پیشگیری از ایجاد آکنه و لک‌های ناشی از آن

    دوز مناسب سی بی دی برای درمان آکنه

    دوز مناسب سی بی دی برای نیازهای گوناگون و همچنین دوز به‌کاررفته در محصولات مختلف با یکدیگر متفاوت است. بهترین راه برای اطمینان یافتن از دوز مناسب سی‌بی‌دی برای بهبود آکنه، استفاده از محصولات استانداردی نظیر کنورت است. بنابراین توصیه می‌شود از دوز پیشنهادی محصول مدنظر خود استفاده کنید، مگر اینکه پزشک دوز دیگری را برای شما تجویز کند.

    عوارض جانبی سی بی دی بر پوست

    استفاده از دوز مناسب سی بی دی هیچ عارضه جانبی جدی و خطری برای افراد ندارد. سی بی دی برخلاف دیگر موادی که از گیاه شاهدانه استخراج می‌شوند، هیچ نوع اثر محرکی بر مغز ندارد و به‌هیچ‌عنوان توهم‌زا نیست. کنورت از سی بی دی طبیعی و با خلوص بسیار زیاد در محصولات خود استفاده می‌کند. بنابراین می‌توانید با خاطری آسوده محصولات این برند معتبر ایرانی را مصرف کنید.

    اثربخشی سی بی دی در رفع لک‌های تیره پوستی

    در میان روش‌های متعددی که برای درمان آکنه و لک‌های تیره پس از رفع آن شناخته شده‌اند، استفاده از سرم‌های موضعی حاوی سی بی دی روشی غیرتهاجمی، مؤثر و ایمن محسوب می‌شود. سرم ضدآکنه کنورت سیلک محصولی موضعی است که با استفاده از سی‌بی‌دی طبیعی در کنار سایر مواد مؤثر، تأثیر فوق‌العاده‌ای در بهبود ضایعات آکنه و لک‌های تیره ناشی از آن دارد.

    کوچک شدن منافذ و تنظیم سبوم پوست چرب از اولین تاثیرات سرم ضد آکنه کنورت سیلک است
    کوچک شدن منافذ و تنظیم سبوم پوست چرب از اولین تاثیرات سرم ضد آکنه کنورت سیلک است

    کنورت سیلک علاوه‌بر سی بی دی، حاوی ترکیبات مؤثری همچون سالیسیلیک اسید، نیاسین‌آمید، سدیم هیالورونات و زینک پی‌سی‌ای (PCA) است که درمانی تخصصی برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه محسوب می‌شود و لک‌های تیره پس از آکنه را از بین می‌برد. استفاده از سرم ایرانی کنورت سیلک پوستی سالم و زیبا را برای افرادی که به آکنه مبتلا هستند، به ارمغان می‌آورد.

    نحوه استفاده از سرم کنورت سیلک

    مقدار کافی از سرم Canvert® Silk را روزانه ۲ تا ۳ بار روی پوست تمیز در محل ضایعات آکنه استفاده کنید.

    در صورت تمایل می‌توانید سرم Canvert® Silk را روی تمام پوست صورت و به‌عنوان روتین پوستی روزانه نیز استفاده کنید.

    ملاحظات مصرف سرم کنورت سیلک

    پیش از آغاز استفاده از سرم کنورت سیلک توصیه می‌شود موارد زیر را در نظر داشته باشید:

    سرم ضد آکنه کنورت سیلک را می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی دیجی‌کالا و داروکده تهیه کنید
    سرم ضد آکنه کنورت سیلک را می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی دیجی‌کالا و داروکده تهیه کنید

     

    1. پیش از مصرف محصول، مقدار کمی از آن را روی بخشی از پوست قسمت داخلی بازو تست کنید. به این ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ نوع حساسیتی به مواد به‌کاررفته در آن ندارید.
    2. از تماس فراورده با چشم‌ها، داخل دهان، بینی و زخم‌های باز خودداری کنید و در صورت تماس فراورده با این نواحی، موضع را با میزان زیادی آب شست‌وشو دهید.
    3. در صورت بارداری یا شیردهی، از مصرف این فراورده اجتناب کنید.
    4. استفاده از ضدآفتاب مناسب در طول دوره مصرف توصیه می‌شود.
    5. از مصرف این فراورده در کودکان کمتر از 2 سال خودداری کنید.
    6. در صورت بروز سوزش یا بثورات، مصرف را قطع و با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

    [منع: مقاله «آکنه» از سایت مِدلاین‌پلاس]

    سوالات متداول درمان آکنه با سی بی دی

    آیا درمان آکنه با سی بی دی امکان‌پذیر است؟

    بله؛ کانابیدیول یا سی بی دی ماده‌ای مؤثر برای بهبود آکنه است. سی بی دی خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی زیادی دارد و استفاده موضعی از آن سبب بهبود آکنه و لک‌های تیره ناشی از آن می‌شود.

    مزیت استفاده از سی بی دی برای درمان آکنه چیست؟

    در میان روش‌های متعددی که برای درمان آکنه وجود دارند، استفاده از فراورده‌های موضعی حاوی سی بی دی ایمن و مؤثر محسوب می‌شوند. سرم ضد‌آکنه کنورت سیلک یکی از این محصولات است که با به‌کارگیری سی بی دی در کنار ترکیبات مؤثر دیگر، اثرگذاری فوق‌العاده‌ای در بهبود آکنه و لک‌های تیره ناشی از آن دارد.

    برچسب‌ها:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *