تأثیر کانابیدیول بر کاهش گرفتگی‌های عضلانی

    تأثیر کانابیدیول بر کاهش گرفتگی‌های عضلانی

    گرفتگی عضلات به‌صورت اسپاسم غیرقابل کنترل و دردناک عضلات تعریف می‌شود که علت دقیق آن هنوز ناشناخته است، اما متخصصان مهم‌ترین دلیل بروز آن را کشیدگی یا استفاده بیش از حد از یک عضله می‌دانند. گرفتگی‌های عضلانی معمولاً بی‌خطر هستند و در صورت رسیدگی به آن‌ها، پس از مدت نسبتاً کوتاهی از بین خواهند رفت. یکی از بهترین راهکارها برای کاهش دردهای ناشی از گرفتگی‌های عضلانی، استفاده از محصولات موضعی حاوی کانابیدیول نظیر ژل کنورت پرو است. همچنین افراد می‌توانند با کشش ملایم عضله و ماساژ دادن ناحیه درگیر، به کاهش شدت گرفتگی کمک کنند. در این مقاله، به‌صورت تخصصی تأثیر کانابیدیول را بر کاهش گرفتگی‌های عضلانی بررسی می‌کنیم.

     

    مکانیسم اثر کانابیدیول بر کاهش گرفتگی‌های عضلانی

    کانابیدیول (Cannabidiol) که به‌اختصار سی بی دی (CBD) نیز نامیده می‌شود، یکی از ترکیبات منحصربه‌فرد موجود در گیاه کانابیس است. کانابیدیول با تأثیر بر گیرنده‌های سیستم اندوکانابینوئید بدن، باعث کاهش التهاب عضلات و تسکین دردهای عضلانی می‌شود. اندوکانابینوئید یکی از سیستم‌های مهم بدن انسان است که برخی از فعالیت‌ها و عملکردهای بدن ازجمله بروز درد و التهاب را کنترل می‌کند. استفاده موضعی از کانابیدیول به‌واسطه داشتن خصوصیات ضدالتهابی و ضددردی، موجب رفع اسپاسم عضلات و کاهش دردهای ناشی از گرفتگی‌های عضلانی می‌شود.

    استفاده از کانابیدیول در بخش‌های مختلف حوزه سلامت در سراسر دنیا رو به گسترش است. در ایران نیز ژل التیام درد کنورت پرو اولین محصول موضعی حاوی کانابیدیول است که برای تسکین دردهای حاد عضلانی با مجوز از سازمان غذا و دارو به بازار عرضه شده است. این محصول علاوه‌بر کانابیدیول، حاوی ترکیبات مؤثر متعددی برای کاهش گرفتگی‌های عضلانی است. ژل کنورت پرو با فرمولاسیون اثربخش خود به تمام افرادی که با گرفتگی‌های عضلانی درگیر هستند، کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، با تسکین دردهای خود به فعالیت‌هایشان ادامه دهند. کانابیدیول به‌کاررفته در محصول ژل التیام درد کنورت پرو خلوص بسیار زیادی دارد و به‌واسطه وجود سایر ماده مؤثر، تأثیری دوچندان در تسکین دردهای ناشی از گرفتگی عضلات دارد. این محصول با ایجاد هم‌زمان احساس سرما و گرما در محل استفاده، تأثیرگذاری بسیار خوبی دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن موجب کاهش درد و التهاب می‌شود.

    مکانیسم اثر کانابیدیول بر کاهش گرفتگی‌های عضلانی

    نحوه مصرف کانابیدیول برای رفع گرفتگی عضلات

    بهترین روش مصرف کانابیدیول برای رفع گرفتگی عضلات، استفاده از فراورده‌های موضعی حاوی این ماده مانند ژل کنورت پرو است. مقدار کافی از فراورده را روی پوست ناحیه مدنظر قرار دهید و آن را با دست مالش دهید تا به‌طور کامل جذب شود. از تماس دست با نواحی اطراف چشم، بینی و دهان اجتناب کنید و پس از اتمام مالش، دستان خود را بشویید. بعد از استفاده از محصول نباید ناحیه درگیر را بانداژ یا گرم کرد. با استفاده از محصولات استانداردی نظیر ژل کنورت پرو (Canvert® Pro) می‌توانید اطمینان داشته باشید که از دوز مناسبی از کانابیدیول بهره می‌برید.

    ژل التیام درد کنورت پرو باید در دمای کمتر از 30 درجه سانتی‌گراد و در محیطی خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

     

    میزان اثربخشی کانابیدیول در درمان گرفتگی‌های عضلانی

    گرفتگی عضلات فقط برای ورزشکاران اتفاق نمی‌افتد و افراد ممکن است در فعالیت‌های روزمره نیز با این شرایط مواجه شوند. ژل التیام درد کنورت پرو با کاهش سریع درد و کوفتگی در عضلات و بهبود گرفتگی‌های ایجادشده در آن‌ها، باعث می‌شود از انجام فعالیت‌های روزمره خود بازنمانید. ژل حاوی کانابیدیول کنورت پرو فرمولاسیون مؤثری را برای کاهش و تسکین سریع دردهای ناشی از گرفتگی‌های عضلات به ارمغان آورده است.

    افزایش سطح آمادگی جسمانی و گرم کردن عضلات پیش از انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین و سرد کردن عضله‌ها پس از انجام حرکات ورزشی منجر به کاهش بروز گرفتگی‌های عضلانی می‌شوند. اگر به‌صورت پیوسته گرفتگی عضلات را تجربه می‌کنید یا این گرفتگی‌ها برای مدت طولانی باقی می‌مانند، برای بررسی دقیق‌تر توصیه می‌شود به پزشک متخصص مراجعه کنید.

    میزان اثربخشی کانابیدیول در درمان گرفتگی‌های عضلانی

    مزایای استفاده از کانابیدیول هنگام گرفتن عضلات

    استفاده از کرم‌ها یا ژل‌های حاوی کانابیدیول به اشخاص کمک می‌کند در سریع‌ترین زمان ممکن، گرفتگی‌های عضلانی خود را تسکین دهند. مزیت‌های استفاده از کانابیدیول هنگام گرفتن عضلات عبارت‌اند از:

    + رفع سریع اسپاسم و گرفتگی عضلات

    + تسکین سریع درد‌های عضلانی

    + بهبود دردهای ناشی از آسیب‌های ورزشی در عضلات

    + تسکین درد‌های ناشی از فشار زیاد بر عضلات

    + کاهش التهاب عضلات در محل آسیب‌دیده

    + بهبود کیفیت تمرینات ورزشی در ورزشکاران

    مزایای استفاده از کانابیدیول هنگام گرفتن عضلات

    عوارض مصرف موضعی کانابیدیول

    استفاده از دوز مناسب کانابیدیول عوارض جانبی جدی‌ای برای افراد ندارد. کانابیدیول برخلاف دیگر موادی که از گیاه کانابیس استخراج می‌شوند، هیچ اثر محرکی بر مغز ندارد و به‌هیچ‌وجه توهم‌زا نیست. محصولات کنورت از کانابیدیول طبیعی گیاه کانابیس با خلوص بسیار زیاد در محصولات خود استفاده می‌کنند. بنابراین، می‌توانید با خاطری آسوده از این محصولات استفاده کنید. همچنین می‌توانید پیش از مصرف، مقدار کمی از ژل التیام درد کنورت پرو را روی بخشی از پوست قسمت داخلی بازو تست کنید تا اطمینان یابید که هیچ نوع حساسیتی به مواد به‌کاررفته در آن ندارید.

     

    کانابیدیول چه تأثیری بر کاهش گرفتگی‌های عضلانی دارد؟

    استفاده موضعی از محصولات حاوی کانابیدیول به‌سرعت سبب برطرف شدن اسپاسم و گرفتگی‌های عضلانی می‌شود.

     

    عوارض مصرف موضعی کانابیدیول برای رفع گرفتگی عضلات چیست؟

    استفاده از دوز مناسب کانابیدیول عوارض جانبی جدی‌ای برای افراد ندارد. برای احتیاط بیشتر، می‌توانید پیش از مصرف، مقدار کمی از فراورده حاوی این ماده را روی بخشی از پوست قسمت داخلی بازو تست کنید تا اطمینان یابید که هیچ نوع حساسیتی به مواد به‌کاررفته در آن ندارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *