تأثیر کانابیدیول بر تسکین دردهای پریودی

    تأثیر کانابیدیول بر تسکین دردهای پریودی

    دردهای مرتبط با پریود بر کیفیت زندگی زنان تأثیر زیادی می‌گذارد و در فعالیت‌های روزمره آن‌ها تداخل ایجاد می‌کند. کانابیدیول ماده‌ای طبیعی است که اثرات ضددرد و ضدالتهاب دارد و با استفاده  موضعی منجر به کاهش اسپاسم‌ و دردهای ناشی از پریود می‌شود. استفاده موضعی از این ماده زنان را قادر می‌سازد به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهند و از فضای کار و زندگی فاصله نگیرند. «رول تسکین دردهای پیش‌قاعدگی و قاعدگی کنورت پی ام اس» نخستین محصول موضعی حاوی کانابیدیول برای تسکین دردهای مرتبط با قاعدگی با مجوز سازمان غذا و داروی کشور است. این محصول موضعی به‌طور ویژه برای بهبود دردهای دوران پریود زنان تهیه شده است و اثرات گرم‌کنندگی، ضدالتهاب، ضداسپاسم و ضددرد دارد. رول تسکین درد حاوی کانابیدیول کنورت پی ام اس، فرمولاسیون اثربخشی را برای کاهش و تسکین دردهای پریودی زنان به ارمغان آورده است. در این مقاله، به‌طور تخصصی به بررسی تأثیر کانابیدیول بر تسکین دردهای پریودی می‌پردازیم.

     

    دردهای پریودی و علائم پی ام اس

    بسیاری از زنان در زمان پریود دردهای جسمی و حالات روانی ناخوشایندی را تجربه می‌کنند. کج‌خلقی، بی‌قراری، کرامپ یا درد شکم، اضطراب و تحریک‌پذیری مهم‌ترین نشانه‌هایی هستند که در دوران قاعدگی بسیاری از خانم‌ها تجربه می‌کنند و زندگی روزمره آن‌ها ممکن است با چالش مواجه شود. مجموعه این علائم را سندرم پیش از قاعدگی یا اصطلاحاً پی ام اس (PMS) می‌نامند.

    حدود 200 علامت گوناگون در ارتباط با پی ام اس شناخته شده است. ازجمله مهم‌ترین علائم روانی پی ام اس می‌توان به تحریک‌پذیری، بی‌قراری، استرس، سردرد، خستگی، خوشحال نبودن، افزایش حساسیت عاطفی، نوسانات خلقی و تغییر در میل جنسی اشاره کرد. علائم فیزیکی پی ام اس نیز به شکل‌های متعددی بروز می‌کند. مهم‌ترین نشانه‌های فیزیکی سندرم پیش از قاعدگی عبارت‌اند از: کرامپ یا درد شکم، تورم یا حساسیت به لمس در پستان‌ها، نفخ، سردرد و دردهای عضلانی یا مفصلی.

    علائم پی ام اس

    نحوه اثر کانابیدیول بر کاهش دردهای پریودی

    کانابیدیول (Cannabidiol) که آن را به‌اختصار سی بی دی (CBD) نیز می‌نویسند، یکی از ترکیبات منحصربه‌فرد موجود در گیاه کانابیس است. مطالعات علمی متعددی نشان داده‌اند که این ماده از طریق اعمال مکانیسم‌هایی پیچیده و تأثیر بر گیرنده‌های مختلف بدن، اثرات درمانی شگرفی از خود بر جای می‌گذارد. استفاده از کانابیدیول در بخش‌های مختلف حوزه سلامت در سراسر جهان رو به گسترش است.

    استفاده موضعی از کانابیدیول به‌واسطه داشتن خصوصیات ضدالتهابی و ضددردی موجب کاهش احساس درد مرتبط با پریود می‌شود. کانابیدیول به‌کاررفته در رول کنورت پی ام اس خلوص بسیار زیادی دارد و به‌واسطه وجود چند ماده مؤثر در کنار هم، تأثیر دوچندانی در کاهش اسپاسم‌ها و دردهای دوران پریود دارد. اثر گرم‌کنندگی این محصول به تأثیرگذاری بهتر آن کمک می‌کند و در سریع‌ترین زمان ممکن، نشانه‌های دردناک و ناخوشایند پی ام اس و دردهای پریودی را از بین می‌برد.

    نحوه اثر کانابیدیول بر کاهش دردهای پریودی

    شیوه مصرف کنورت پی ام اس برای تسکین دردهای پریودی

    هنگام بروز نخستین نشانه‌های پی ام اس و دردهای پریودی، رول کنورت پی ام اس را روی ناحیه مدنظر ازجمله قسمت پایینی شکم، کمر یا ران‌ها بمالید. در صورت نیاز، مجدداً از آن استفاده کنید. هرچه فاصله زمانی شروع درد پریود تا استفاده از این محصول کوتاه‌تر باشد، اثربخشی آن سریع‌تر نمایان می‌شود. بنابراین، پیشنهاد می‌شود هنگام بروز دردهای مرتبط با پریود، در سریع‌ترین زمان ممکن از کنورت پی ام اس استفاده شود.

    کانابیدیول

    گفتنی است که این فراورده فقط برای استعمال خارجی است. از تماس آن با پوست آسیب‌دیده و چشم‌ها خودداری کنید. توصیه می‌شود پیش از مصرف این فراورده، مقدار کمی از آن را روی بخشی از پوست قسمت داخلی بازو تست کنید. به این ترتیب می‌توانید اطمینان یابید که هیچ نوع حساسیتی به مواد به‌کاررفته در این محصول ندارید.

    بسته‌بندی کنورت پی ام اس شامل یک عدد رول 30 میلی‌لیتری است. این موضوع سبب آسان شدن حمل و استفاده راحت و سریع از این محصول می‌شود.

     

    میزان اثربخشی کنورت پی ام اس بر کاهش دردهای پریودی

    کنورت پی ام اس علاوه‌بر کانابیدیول طبیعی، حاوی ترکیبات اثرگذاری همچون روغن ریشه زنجبیل، وانیلیل بوتیل اتر و روغن اسطوخودوس (لاوندر) است که تسکین‌دهنده و التیام‌بخش دردهای مرتبط با پریود و بهبوددهنده اسپاسم‌ها و التهاب‌های ناشی از آن هستند. رول تسکین دردهای پیش‌قاعدگی و قاعدگی کنورت پی ام اس محصولی ایرانی است و جایگزین بسیار مناسبی برای مسکن‌های خوراکی محسوب می‌شود. این محصول موضعی عوارض سیستمیک داروهای خوراکی را ندارد و برای تسکین دردهای پریودی عملکردی بسیار عالی دارد.

     

    مزایای استفاده از کنورت پی ام اس هنگام پریود

    رول تسکین دردهای پیش‌قاعدگی و قاعدگی کنورت پی ام اس علاوه‌بر داشتن کانابیدیول طبیعی، غنی از انواع ترکیبات مؤثر در التیام دردهای پریود و پی ام اس در خانم‌هاست. این محصول منحصربه‌فرد با بهبود دردهای مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و حین قاعدگی، موجب افزایش کیفیت زندگی و فعالیت‌های بانوان می‌شود.

    رول تسکین دردهای پریودی کنورت پی ام اس دارای اثرات زیر می‌باشد:

    + تسکین سریع درد‌های پریودی

    + آرام‌بخش و برطرف‌کننده سریع اسپاسم عضلات نواحی درگیر در دوران پریود و پیش از آن

    + کاهش التهاب نواحی شکم و کمر هنگام پریود

    + دارای اثرات گرم‌کنندگی ملایم و ماندگار برای تسکین درد

    + بدون عوارض گوارشی مسکن‌های خوراکی

    + افزایش کیفیت زندگی زنان در دوران پریود و پیش از آن

    مزایای استفاده از کنورت پی ام اس هنگام پریود

    عوارض مصرف کانابیدیول در دوران پریود

    استفاده از دوز مناسب کانابیدیول عوارض جانبی جدی‌ای برای زنان ندارد. کانابیدیول برخلاف دیگر موادی که از گیاه کانابیس استخراج می‌شوند، هیچ اثر محرکی بر مغز ندارد و به‌هیچ‌وجه توهم‌زا نیست. برندهای معتبری نظیر کنورت پی ام اس (Canvert® PMS) از کانابیدیول با خلوص بسیار زیاد و طبیعی گیاه کانابیس در محصولات خود استفاده می‌کنند. بنابراین، می‌توانید با خاطری آسوده آن‌ها‌ را مصرف کنید. همچنین می‌توانید پیش از مصرف، مقدار کمی از فراورده را روی بخشی از پوست قسمت داخلی بازو تست کنید تا اطمینان یابید که هیچ نوع حساسیتی به مواد به‌کاررفته در آن ندارید.

     

    [منابع: مقاله «سندرم پیش از قاعدگی یا به‌اختصار پی ام اس» در سایت مدلاین‌پلاس و بروشور ارسالی کنورت پی ام اس]

     

    کانابیدیول چه تأثیری بر کاهش درد پریود دارد؟

    استفاده موضعی از محصولات حاوی کانابیدیول به‌سرعت سبب برطرف شدن دردهای مرتبط با پریود می‌شود و کیفیت زندگی زنان را بهبود می‌بخشد.

     

    مزیت استفاده از کانابیدیول برای تسکین دردهای پریودی چیست؟

    کانابیدیول جایگزین بسیار مناسبی برای مسکن‌های خوراکی محسوب می‌شود. محصولات موضعی حاوی کانابیدیول عوارض گوارشی مسکن‌های خوراکی نظیر ایبوپروفن را ندارند و برای تسکین دردهای مرتبط با پریود عملکردی بسیار عالی دارند.

     

    عوارض مصرف کانابیدیول برای زنان چیست؟

    استفاده از دوز مناسب کانابیدیول عوارض جانبی جدی‌ای برای زنان ندارد. برای احتیاط بیشتر، می‌توانید پیش از مصرف، مقدار کمی از فراورده حاوی این ماده را روی بخشی از پوست قسمت داخلی بازو تست کنید تا اطمینان یابید که هیچ نوع حساسیتی به مواد به‌کاررفته در آن ندارید.

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *