تأثیر کانابیدیول بر بهبود علائم اسکار پوستی

    تأثیر کانابیدیول بر بهبود علائم اسکار پوستی

    اسکار یا جای زخم زمانی ایجاد می‌شود که پوست بدن پس از بریدگی، خراشیدگی، سوختگی یا زخم، بهبود می‌یابد. بیشتر اسکارها با گذشت زمان محو می‌شوند و نیاز به درمان و مداخله جدی ندارند. برای بهبود علائم اسکارهای پوستی با شدت بیشتر یا سرعت بخشیدن به روند بهبود آن‌ها، استفاده موضعی از محصولات حاوی کانابیدیول بسیار مؤثر است. در این مقاله به تأثیر کانابیدیول بر بهبود علائم اسکار پوستی می‌پردازیم.

    اسکار پوستی و علائم آن

    اسکار پوستی بافتی است که پس از بهبود زخم، روی آن باقی می‌ماند. اسکار به‌عنوان بخشی از روند بهبود زخم ایجاد می‌شود. بدن بافتی می‌سازد تا پوستِ آسیب‌دیده را ترمیم کند و شکاف‌های ناشی از آسیب را ببندد. اسکارها در هر شکل و اندازه‌ای ایجاد می‌شوند و ممکن است ناشی از خراش یا بریدگی پوست، سوختگی، جراحی یا جراحات دیگر باشند. بیشتر اسکارها با گذشت زمان محو می‌شوند، اما برخی از آن‌ها به رسیدگی و درمان نیاز دارند.

    وقتی اسکار برای اولین بار روی پوست ایجاد می‌شود، معمولاً صورتی یا قرمز است و با گذشت زمان، ممکن است تغییر رنگ دهد. علائم اسکار پوستی به عوامل متعددی مانند اتفاقی که باعث ایجاد اسکار شده است و شدت و محل زخم بستگی دارد. درمانی که روی زخم انجام گرفته است نیز مانند بخیه یا بانداژ، در ظاهر اسکار تأثیر می‌گذارد.

    برای انواع شدید اسکار درمان‌هایی نظیر جراحی اصلاحی، لایه‌برداری، لیزردرمانی و درمان‌های موضعی بسیار مؤثر است. در میان روش‌های گوناگونی که برای درمان و بهبود اسکار خفیف تا متوسط شناخته شده‌اند، استفاده از کرم‌های حاوی کانابیدیول روشی غیرتهاجمی، ایمن و مؤثر محسوب می‌شود. متخصصان پوست پس از معاینه، شدت و نوع اسکار را تشخیص می‌دهند و بسته به نوع، محل و شدت اسکار، درمان متناسب با آن را پیشنهاد می‌دهند.

    اسکار پوستی و علائم آن

    نحوه اثرگذاری کانابیدیول بر بهبود علائم اسکار پوستی

    کانابیدیول (Cannabidiol)که به‌اختصار سی بی دی (CBD) نیز نامیده می‌شود، یکی از ترکیبات منحصربه‌فرد موجود در گیاه کانابیس است. مطالعات علمی متعدد نشان داده‌اند این ماده از طریق اعمال مکانیسم‌های پیچیده و تأثیر بر گیرنده‌های مختلف پوست، اثرات درمانی شگفت‌انگیزی از خود بر جای می‌گذارد.

    کانابیدیول فواید زیادی برای پوست دارد و استفاده از آن در محصولات مراقبت از پوست در سراسر دنیا رو به گسترش است. این ماده به‌صورت موضعی منجر به بهبود مشکلات پوستی می‌شود و به‌واسطه داشتن خصوصیات ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و همچنین اثرگذاری بر عملکرد سلول‌های پوستی، موجب بروز اثرات ترمیم‌کننده قوی می‌شود.

    نحوه اثرگذاری کانابیدیول بر بهبود علائم اسکار پوستی

    بهترین محصول حاوی کانابیدیول برای بهبود اسکار پوستی

    کرم کنورت فید اولترا از سازمان غذا و دارو مجوز دارد و اولین محصول موضعی ترمیم‌کننده اسکار پوستی حاوی کانابیدیول در ایران محسوب می‌شود. کانابیدیول به‌کاررفته در کرم کنورت فید اولترا خلوص بسیار زیادی دارد و به‌واسطه وجود سایر مواد مؤثر، تأثیر دوچندانی در بهبود انواع اسکار پوستی، جای زخم، سوختگی و بخیه دارد. کرم کنورت فید اولترا با فرمولاسیون نوین و اثربخش خود در سریع‌ترین زمان ممکن، انواع اسکارهای جدید و قدیمی را از بین می‌برد.

    شیوه مصرف کنورت فید اولترا برای بهبود اسکار پوستی

    مقدار کافی از فراورده را روی پوست ناحیه مدنظر قرار دهید و آن را به‌صورت دورانی با دست مالش دهید تا به طور کامل جذب شود. به‌طورکلی توصیه می‌شود برای اثربخشی کامل، کرم ترمیم‌کننده اسکار کنورت فید اولترا را سه یا چهار بار در روز استفاده کنید.

    گفتنی است که این فراورده در دوران بارداری و شیردهی  نباید استفاده شود. همچنین این فراورده فقط برای استعمال خارجی است؛ بنابراین، از کرم کنورت فید اولترا روی زخم باز استفاده نکنید.

    شیوه مصرف کنورت فید اولترا برای بهبود اسکار پوستی

    میزان اثربخشی کانابیدیول بر بهبود علائم اسکار پوستی

    کرم ترمیم‌کننده اسکار کنورت فید اولترا علاوه‌بر کانابیدیول حاوی ترکیبات تأثیرگذاری همچون دایمتیکون (نوعی پلیمر سیلیکونی)، عصاره کالندولا، پالمیتوئیل تری‌پپتید 1، عصاره پیاز، عصاره گل آرنیکا و سایر مواد مؤثر است که درمانی تخصصی برای انواع اسکار پوستی محسوب می‌شوند و جای زخم‌های قدیمی و جدید را از بین می‌برند. این ترکیبات در کنار هم، سبب تنظیم ساخت کلاژن، تنظیم عملکرد سلول‌های پوستی، کاهش سایز اسکارهای پوستی، صاف و کم‌رنگ کردن اسکار و روشن کردن جای زخم‌ها می‌شوند. استفاده از کرم ایرانی کنورت فید اولترا پوستی یکنواخت و روشن را برای افرادی که اسکار پوستی دارند، به ارمغان می‌آورد.

    مزایای استفاده از کانابیدیول برای از بین بردن اسکار

    کرم کنورت فید اولترا علاوه‌بر کانابیدیول طبیعی، غنی از ترکیبات مؤثر در بهبود انواع اسکار پوستی است. بهبود جای انواع زخم‌های ناشی از جراحات، سوختگی‌ها و عمل‌های جراحی مهم‌ترین موارد مصرف این کرم حاوی کانابیدیول است. کرم کنورت فید اولترا اثرات زیر را دارد:

    + ترمیم و بازسازی انواع اسکار پوستی

    + از بین بردن جای سوختگی روی پوست

    + بهبود ظاهر اسکارهای جدید و قدیمی

    + صاف و کم‌رنگ شدن جای زخم

    + بهبود جای بخیه روی پوست

    + روشن‌ کردن جای زخم و یکنواخت کردن پوست

    مزایای استفاده از کانابیدیول برای از بین بردن اسکار

    عوارض مصرف کانابیدیول برای رفع اسکار پوستی

    استفاده از دوز مناسب کانابیدیول عوارض جانبی جدی‌ای برای فرد ندارد. کانابیدیول برخلاف دیگر موادی که از گیاه کانابیس استخراج می‌شوند، هیچ اثر محرکی بر مغز ندارد و به‌هیچ‌وجه توهم‌زا نیست. کنورت فید اولترا از کانابیدیول با درصد خلوص بسیار زیاد و طبیعی گیاه کانابیس در محصولات خود استفاده می‌کند. بنابراین، می‌توانید با خاطر آسوده از این محصول استفاده کنید. همچنین می‌توانید پیش از مصرف، مقدار کمی از فراورده را روی بخشی از پوست قسمت داخلی بازو تست کنید تا اطمینان یابید که هیچ نوع حساسیتی به مواد به‌کاررفته در آن ندارید.

     

    [منابع: مقاله: «اسکار پوستی» از سایت مِدلاین‌پلاس و بروشور ارسالی کنورت فید اولترا]

     

    کانابیدیول چه تأثیری در بهبود علائم اسکار پوستی دارد؟

    استفاده موضعی از محصولات حاوی کانابیدیول سبب بهبود علائم اسکار پوستی می‌شود و روند درمان اسکار را سرعت می‌بخشد. همچنین این ماده دارای خواص ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان است.

    مزیت استفاده از کانابیدیول برای بهبود اسکار چیست؟

    در میان روش‌های گوناگونی که برای درمان و بهبود اسکار پوستی شناخته شده‌اند، استفاده از کرم‌های‌ حاوی کانابیدیول، روشی غیرتهاجمی، ایمن و مؤثر محسوب می‌شود.

    عوارض مصرف کانابیدیول برای از بین بردن اسکار پوستی چیست؟

    استفاده از دوز مناسب کانابیدیول عوارض جانبی جدی‌ای برای افراد ندارد. برای احتیاط بیشتر، می‌توانید پیش از مصرف، مقدار کمی از فراورده حاوی این ماده را روی بخشی از پوست قسمت داخلی بازو تست کنید تا اطمینان یابید که هیچ نوع حساسیتی به مواد به‌کاررفته در آن ندارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *